Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/fs1/2/suomenbu/public_html/palsta/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/fs1/2/suomenbu/public_html/palsta/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3
Inka -bullin turinoita

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Inka -bullin turinoita  (Luettu 5514 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Profiili WWW Sähköposti
« : Maaliskuu 31, 2013, 14:10:15 »

Aikaisemmat kuulumiset yms. http://www.suomenbullit.com/palsta/index.php?topic=171.0

Heippa rallaa taas kaikki bullit ja bullinmieliset, Inkeri Oulusta jälleen kertoilee kuulumisiaan.

Tähän talveenhan on taasen sattunu ja mahtunu kaikenmoista, eli jälleen on viety pientä koiraa ku pässiä narussa!!
Mamma jäi vähän niinku työttömäksi tai niin se mulle aina kertoili kun sohvalla kahdestaan maattiin ni sillähä oli sitte paljon enemmän aikaa sitte mulle!! Ollaan tehty vaikka ja mitä, emäntä päätti alottaa juoksemisen ja mikä olisikaa parempi lenkki kaveri ku sankaribulli! Kyllähä siinä sitte taasen emäntää vietiin ku ei se tajunnu sitä kuinka paljon vauhtia näitä pakaroista lähtee, hiki lensi ja muutaman ärräpäänkin se saatto siellä perässä päästää mutta kyllä me kotiin ihan elävänä selevittiin. Oon kyllä tosi ylpee emännästä ku nyt se jaksaa juosta, mutta ei se niin kauan jaksa ku mä jaksasin.  blush

Meejän kaveri hommas itellee uuden kanin. Vähänkö ne on siistejä otuksia. Ollaa käyty pari kertaa kattomassa niitä ja voi hitsi että mul on mukavaa, alussa oli tosi vaikeeta olla innostumatta ja tottakai ne jussit sitte mua pelkäs, loikkivat pois vain.  embarassed Noh... mutta emäntä sitte otti rauhallisen asenteensa takataskustaa ja opetti mut makaamaa paikoillaa vaikka puput pomppi siin ympärillä... NYT NE ON MUN PARHAITA KAIFFAREITA! must on tosi jännä olla matolla makaamassa ja pupukat tulee siihe vieree ja rupee mua monesti kyhnyttelee, ei ne enää pahasti säiky jos nousen ylös, kunhan mä vaan osaa olla toooooooooosi rauhallinen.
Yks kerta olisin halunnu käyä kattoo sitä niitten asumustaki, mutta jumalauta! luukku oli liian pieni.. mä menin sitte väkisin.........
Emäntä ja emännän kaveri tuli sitte siihe tapahtuma paikalle ja oli niillä naurussa ja itkussa piättelemine ku oli iso bulli pienessä häkissä eikä päässy pois ja takapuoli oli täynnä heinää ja siemeniä, porkkanaki siellä tais olla. Sen jälkee en oo saanu liikkua matolta jos ollaa kylässä.  Undecided

Saas nähdä miten menee uudessa kodissa, toivottavasti sielläki tulee kaikkea jännää ja siistiä vastaa ja meistä tulee ihan oikeita kaupuntilaisia!! sitte mäki oon ihka oikea CITYBULLI!

Inka kiittä ja kuittaa, kevät terveiset jokaiselle kodin turrelle, murrelle, turrikalle ja rekulle.  thumbsup

Sitte ne kuvat...
Joulukuvauksia 2012

Emäntä näppäränä tekas mulle ihan oman villapaidan  inlove

Oli syksyä 2012 ni mä sain uuven kaverin, malinoissipoika ja musta jotenki tuntuu että oon siihe ehkä vähän ihastunukki  wiihl
tallennettu

Mitään ei tapahdu ellei ensin ole unelmaa - Carl Sandburg
Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Lokakuu 12, 2013, 18:17:31 »

Moikka moooi täällä taas Inka -bulli kirjoittelee kuulumisiaan.

On ollu taas yhenlainen vuosi. Musta tuli sitte ihka oikea citykoira, oliha siinä eittämättä totutteleminen ettei illalla oltukkaa yksinää liikenteessä. Tuli jos jonninmoista hiihtäjää vastaan, millon kahisi koko äijä ja millon meni niin lujaa oikeelta ohi ettei kerenny ees hajuvanaa jäähä!! Ja se on jo aika lujaa se.
Mutta aika jännän jutun huomasin nimittäin täällä on paljon enemmän kaikenmaailman villieläimiä entä tuolla esikaupunnissa. Oon nähny monta jänistä, siilejä, oravia ja kissojaki täällä oikeen kuhisee! Ykski katti oli MUN KOKONEN!! ei se oo enää kissa sehä on jo PUUMA!! Emännällä meinaa monesti mennä hermo mun kaa, ku lenkille ollaa lähössä nii mähän oon ihan liekeissä heti ku kuulen että hihna ja panta eteisessä kilahtaa. Niiin paljon olis hajuja, mutta niin vähän aikaa, meilläkun aina on joku kiire jonnekkin.

Tääsä mein lähellä on kans koirapuisto. Tooosi hieno puisto onkin, verrattuna Kempeleesee, sielä on isoille koirille (niinku mä) ja pienille koirille oma puoli. Moon saanu tosi paljo uusia kamuja sieltä, ykski jackrusseli leikkii joka kerta mun kaa ku nähää. Me käyää aika paljo sielä leikkii ku se on tossa ihan nurkan takana, mutta jouvun mä monestikki mököttää emännälle ku se vie mut pois, kuulemma käyn liika kuumana. PYH!! sanon mä, mitä se oikee kuvittelee, että me leikitää jollai palloilla sulassa sovussa ja rauhassa?? Ei kyllä paini on mein koirien leikki, se on varma se!!

Mutta voi kuulkaas. Ei kaikki oo menny ku leikki ja unelma. Ku muutettii rivitalosta kerrostaloo, niin muuttuha se elämä ihan täysin. Ei oo takapihaa on tommone betonilaatta takaoven takana, siel o kalterit ja kaikki. Rapussa rällää ties mimmosta kulkijaa ja pitäähä kotia vartioivan sankaribullin pitää lukua ja ilmottaa ettei mein kämppää oo asiaa!! Äänihä siinä lähti!! Sitte isäntä oli sitä mieltä että ei tarvihe huutaa jokaaselle joka sielä taapertaa niimpä mä aloin huutaa vaa niille jotka osuu mein oveen. Ku piruukellokaa toimi ni häätyyhä jonku ilmottaa että o vieraita oven takana!! Nyt ku alkais olee talo hallinnassa, nii mitäs emäntä päätti mulle sitte ilmottaa että ollaa lähös Kuusamoon talveks!! SINNEHÄ JÄÄTYY!! Mutta tosi oommä ollu sielä ennenkin, harmittaa vaa sikana ku muutetaa sinne metikköö ni eihä mulle siellä oo sitte enää kamuja  Cry

Yhtä muuttoo tuntuu oleva tää meno nyt. Mutta moon kuulemma tarpeeks iso jo että kestän sen. Sitä paaitsi mein uudessa kodissa on kuulema takka ja kaikki, myyty!! Talvella takka käy, kuha mun lampaantaljat leitetaa siihe otolliselle paikalle.

Tos ois muutama kuva menneeltä kesältä.
Oulun Inkeri kiittää ja kuittaa, palataa asiaan taas jonnin ajan kuluttua  beer

Emäntä sano että häätyy ottaa näyttelyasento, ja mähä otin  laugh

LEIKI MUN KAA....

tallennettu

Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2014, 15:15:06 »

Heijdå jälleen kaikki turrikat ja kodin murret Inkeri täällä taas kertoilee kuulumisiaan!

Aloitettaan vaikkapa talavesta.
Lähettiin sitte koko kööri Kuusamoon viettään ihan oikeaa kunnon talvea. Siinähän sitte isäntäpari kävi samalla töisä, mutta iteppä sain viettää rauhallista kotielämää. Kylymähän sielä oli ku siperiassa, parraimmillaan -40C, eipä tarvinnu bullin kauhiana nokkaansa ulukona näyttää.
Siinähän se talavi tuli ja meni, takkatulen loimussa.

Mutta olipa tossa yks aamupäivä hassu tappaus ku emännän kanssa oltii ulos menosa, siinä heti ovella oli joku sarvipää vastassa ja varmaan sata sen kaveria.. Sekös mua rupesi raivostuttamaan. Eihän siinä voinu muutako peräsilmä suorana huutaa, että menevät omille maillensa tillottamaan, tarvi tulla normaaleja kansalaisia tuollalailla säikyttelemään.
Emäntä siinä koitti minua rauhotella, ettei niistä muka mittää haittaa ole. Sannoi niitten oleva lupsakoita ja kutsui niitä poroiksi, DEMONEITA sanon minä! En tykkää!

Kovasti oisin halunnu leikkiä meijän terassin alla asustavan "Teukka"-kanin kaa, muttei se koskaa ruvennu millekkää. Heleppoha semmosen pitkä jalan on hangessa viipottaa menemään, muttei tämmönen maisteri makkara täppä jaloillaan vaan pysty pysymään perässä. Fysiikanlaki sano itte isäntä.

Kuusamosta sitte talven loputtua lähettii taas koko kööri liikkeelle. Ny ollaan Kokkolassa.
Emäntä kuulemma spottas täältä toisenki kiilapään, ehkä se alkas mulle kaveriksi.... Jos me vaa törmätään siihe uudestaan..

Kauhiana täällä ainaki on punkkeja, ykski päivä löyty kolme. Hyi.

No mutta jos jottain niin ompaha meri lähellä nii pääsemmä uimaan aina ku tahtoo. Tälle kesälle oon jo tässä vaiheessa käyny ainaki viidesti, se on mukavaa puuhaa. Emäntää rupesi hirvittämään kun lähin uimaan omia teitäni että lähen virtojen mukaan ku en muka osaa uija. Pikku lenkin vaan kävin ja vähän menin ohi laskelmoidusta rantautumispisteestä, mutta rantauvuin ja emännän tykö takasi tulin, ihan pikku juttu... Cheesy

Kunhan juoksut loppuu niin pääsee tekee kavereita koirapuistoon. Täällä on melko iso puisto ja toivottavasti paljon kamuja. Talvella kun saatii olla ihan yksistee tunturissa. Kovasti tuo parivaljakko suunnittellee mulle häkkiä pihalle, kopinki ostivat. Mut'oon sitä mieltä että kyllä kotivahti kuuluu olla kotona, eikä missää häkissä ulkona. Ehämä voi tehä mittää jos tullee varkaita, vie kaiken. Tyhmiä toisinaan kyllä nuo ihmiset.

Vi ses! Niinku ne täällä kuulemma sannoo ja muutama kesäkuva päälle Cheesy

tallennettu

lokkeris
Raaka biffi
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2014, 22:00:10 »

Lisää vaan näitä tarinoita,nauroin vedet silmissä tääl niitä  laugh
tallennettu
zeeta
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Kesäkuu 10, 2014, 01:16:50 »

Ahhahahaaaa! Voi Inkeri!  Grin heija
tallennettu
Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2014, 02:23:27 »

Moikka moooi Inkeri täällä taas kirjoittellee itestään.
Tulipa tossa yks päivä vastailtua emännän tuttavan muksun kaverikirjaan, ku ollaan ku parraita kavereita konsanaan  jeij No mutta emäntähä siinä sitte oli tottiisa sitä mieltä että laitetaampa tännekki mitä tuli pikku tytön kamukirjaan vastailtua (+ tänne ny voipi kirjotella vähän vappaammin!!)

Nimi: Bullet Head's Marlin Varmint/ Inka/ Inkeri
Ikä: Kohta 4v.  beer
Lempiruokani: Parasta maailmassa IKINÄ on banaani!!!
Lempivärini: No emäntähä tuo tykkääpi ostella keltasia pantoja ja valjaita, mutta kyllä mää tykkään semmosesta kuivan mudan ruskeasta  Tongue
Lempielokuvani: Meilä katsotaan paljo seikkailuelokuvia, mutta mää tykkään kattua Hjalliksen tv-sarjoja
Lempikirjani: Turun Murre ja pari muuta bullia!!!!
Lempibändini: Paha, en ossaa oikee sanua, meilä kuunnellaa rokkia
Ihanin tuoksu: Kananmunat aamutuimaan.. Yleensä siinä sitte hakeuvun mahollisimman lähelle köökiä jos vaikka vahingossa isäntäparista toinen paistais mullekki munan.
Olen onnellinen kun: Pääsen emännän taikka isännän viereen fatboylle köllimään. Taikun lähtää ulos leikkii kepeillä!!  auraau
Suutun jos: Minua nipistetään pyllystä... se ei oo kivaa!!  kyrpa
Minua pelottaa: Pimeässä käpyttelevät tyypit. Ne on tosi pelottavia!! Mistä sää voit tietää kuka se on joka tullee vastaan, niille pittää vähän päristä!!
Unelma-ammattini: Metsuri  tai supersankari!! tash
Erikoistaitoni: Oon ihan sairaanhyvä lusmuileen. Koko päivänä ei oo pakko käyä ulkona ja jos käyää nii on kiva välillä kölliä.. Ja toinen missä oon hyvä on aamuherätys!! 1. tuijotus 2. tuuppaus 3. murina ja jos ei vielä herää niin tapetaan peitto tai tyyny!! toimii joka kerta!!!
Oudoin tapani: Autoillessa oon monesti apukuskin jalkotilassa ku isäntä ei anna mu olla takapenkillä sen autosa, no kuitenki sielä jalkotilassa on allaalla ilmastointiräppänä ja sieltä tullee kylymää ilimaa niin siihe o pakko tunkea nokka kii!! Se ilima tuntuu niiiiiiiiiin hassulta ku se puhaltaa nokkaan!!!! Monesti tullee hepulit!!
En voisi elää ilman näitä kolmea asiaa: RUOKA, KEPIT, FATBOY

Mää kyllä voisin tykätä jos täällä sitte muut kirjottelis omat vastauksensa tänne mun sivulle!  wiihl

tallennettu

Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : Heinäkuu 20, 2014, 16:56:57 »

Moikka mooi, Inka-bulli täällä taas kertoilee kesän kuulumisiaan.

Tulipa toossa kesä-heinäkuun vaihteesa täyttettyä kokonaiset nelijävuotta!  :synttari
Mamma sano että nyt mää alan olleen ihka oikea, iso koira! Oliha se emäntä näppärä kyntisenä mulle ihan kaakunki leipassu, tai siinä oli keko maksalaatikkoo, nakkeja nelijä ja tonnikalaa. Se oli kyllä hyvvää! Ihan herkku kakku sanon mä!

Käyttii tuosa heinäkuun kolomastoistapäivä Oulun kv-näyttelyissä. Oliha se kyllä lystiä vaikka avo-luokassa olinki yksin ku kaikki muut tais olla junnuja. Tuliha siinä rytäkässä sitte saatua Cacib ja varasertiki, emäntä huokas helpotuksesta ku oli kuvitellu että tämä nakki olis muka ylipainone nakki, vuaa eipä ollunnukkaa! Vähän saattopa tieten minnuu väsyttää ku ennen sian pieremää jouvuttii Kuusamosta lähtee että kerittii kympiksi Ouluu. Sitä paitti kukapa sitä nytte kauhiala helteellä jaksaa ruveta riekkaseen, en minä ainakaan!! Sielähän me sitte nähtii kasvattajjaaki ja ihan sikana oli muita, vuaa eipä niistä oikkee kavereiksi ollu. Meni meilä senttää niin hyvin että emäntä tuumasi siinä paahteesa että läksitäämpä uimaan, kun siinä hevosjuoksurajan vieressä on meri ja ihan kunnon biitsi.
Eläpä mittää läksettii siittä sitte uimaan ja minäkös se siinä ohi kävellessä ihmettelin että mitäs hiiiskutin isoja elukoita ympärillä pörrää kokoajan. "Hevosia" töksäytti emäntä kun saparo suorana ja selkäkarvat pystyssä jäin ihmettelemään semmosta kerrostalon korkusta ja mustan väristä, SE JUMALISTE TUIJOTTI MINNUU IHAN KOKOAJAN!. Eihä siitä läpiajosta meinannu tulla mittää nii emäntähä se sitte minut nappas kyytille, mentii sitte reppuselässä rantaan.
Sielä rannalla oli kans pari pollea uimassa ja sekkös minnuu sitte rupes kiinnostamaan. Emäntä oli tehny jonku salakavalan suunnitelman niitten hevosohjastajien kansa että saan olla vappaana ja juosta perässä ja nehän kyllä minnuu juoksutti, henki hieveriin!! Uija piti niitten perässä ku mikäki syvän meren saukko ja juostakki sai rantaa pitkin niin että äänivallit rikkoontui.. Mikä palkintouinti se semmonen on että pittää hiki ottassa juosta hevosten peräsä!!?? KYSYMPÄHÄN VAAN.
Mutta toissaalta oliha se kyllä lystiä.  blush
Olis mulla tämmönen kuvaki, minkä kasvattaja oli ottanu näyttelyissä....  wiihl

Kaupunni koirana on kyllä ollu toisinaan niin hupasaa.
Tuosa ykski aamupäivä läksittii käymää aamutarpeilla ja vastaan tuli sitte semmonen vähän nuorempi ja hulmumpi norjan harmaja. Mamma se tykkää semmosista oikkeenkin pörrösistä kamuista, kovasti se siinä sille rupesi jotahi lässyttelemään. No eni vei, siinä sitä sitte ihmeteltiin ja kovasti ois pitäny leikkiä ja temmeltää, nii sehä sitte riipasi ittesä pannastaan irti, onneksi oli sankari bulli paikalla, muutoin ois saattanu hätä tulla. Otin siinä lunkisti ja pari kertaa haukahin että tuli kaiffari mun tykö siinähä se sitte koitti leikkiä minkä sielultaa ehti ja sai kuin saikin omistaja sen kiinni. Tottiisa meinasha siinä kaksjalakasilla panniikki iskeä, mutta kyllä häätyy jollaki olla älli pääsä.

Mamma on tuosa mietiskelly että onkoha mulla joku hätänä. En kuulemma lähe lenkille.
No enhän minä kyllä lähekkää, tai saatan toki lähtiä mutta jumalauta ku se emäntä vie minua aina niin kauas. Kuka nyt jaksaa lähtiä kolomenkymmenenasteen paahteella tuonne ulos kunnolla lenkkeilemään, en minä ainakaan.
Oon kyllä teheny harvinaisen seleväksi jos sattuupi se lenkki tai kävely venähtää hittusen turhan pitkäksi, mää läsähän maahan ja siitä ei nousta. Ei jaksa.
Muutamaan otteeseen oon pannu mamman mut kotia kantamaan, nelijästikköhä se mut tuolta jostakki jumalanselän takkaa on joutunu kantaan on se oppinu sen ettei sitä turhan pitkälle kannata suunnitella menevänsä. Miksei me voitas illalla mennä, ku ei oo niin kuuma? Kyllähän mää sitte voisin kävellä vaikka Kiinaan, mutta ei aina pittää läksiä sillon ku on kaikkein kuuminta. Ihme hommaa.

Mutta voi tottiisa kyllähän tuossa sattu yks harvinaisen hassu tappaus ja taas pientä bullia vietiin ku pässiä narusa.
Oli nimittäin päässy akkunasta vintillä lintu sisälle. Sekös se sitte järjesti meile iltapäivä viihdettä ihan koko perheen voimin.
Oli ihan normaali rauhallinen viikkoilta, telkkari oli päällä ja omistajat makas sohvalla ja minä lattialla. Ihimettelin ku rupes kauhia ryminä kuulumaan vintiltä ja siitäkös minä sitten vahtikoiran elkein ilmineerasin emännälle ja isännälle. Käskivät olla hiljaa. No eipä siinä mittään minähän aattelin ilmottaa uuestaan että nyt kyllä oikiasti tuola vintissä on joku. Käskivät taas olla hiljaaa. Kuinka kuuroja ihmiset voikaan olla!!??!!
Minähän sitte keräsin takataskusta asti rohkeutta ja lähin kattomaan että mikä sielä vintissä oikeen meluaa. Vasta tuosa vaiheesa se emäntä tajus että nyt on oikiasti joku tuola vintisä ja sehä sitte lähti mun perrään. Käytiin kattomassa ensimmäinen makkari, ei ollu siellä. Mutta toiseen makkariin ku päästiin niin ainoastaan verhot lepatti tuulessa. Minähän en antanu periksi, en piru vie antanu! Ja eiköhän ku pääsin makkarin vaatekaappiin kurkkaamaan niin jokos sieltä sitte pikku tintti lähti livohkaan niin että humina kuulu. En ehtiny ees tajuta että mikä se oli mutta kiinni se oli saatava, emäntä rääky niinku henkeä olis viety kun ensin lentää panikoiva lintu jonka perässä sankaribulli ja sai kuule huonekalut haipakkaa. Onnistuha se emännän huutaa isäntäkki appuun mutta sekös se vasta rämähti nauruun ja tsemppas mua vaan ottaan tintin kii. Loppu peleissä tintti kuitenni löysi tiensä itse ulos mutta loppu päivä meni minnuu rauhotellessa ku pakkohan nyt talovahti sankaribullin on pittää huolta ettei muut tintit eksy vinttiin.
Kaikkia sitä hassua täälä kaupunnissaki saattaapi sattua.  wirn

Tännään oli kans tosi jännä ja kiva päivä.
Käytii uimassa ja kaupunnilla jäätelöllä, emäntähä otti kameran mukkaan ja otettiin vähän kuviakin.

Ei muutako hyvvää kessää jokaiselle kodin Murrelle, Turrelle ja Rekulle T. Inka

tallennettu

Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #7 : Lokakuu 29, 2014, 13:05:39 »

Moooikka moooi kaikille bulleille ja bullinmielisille kaiffareille pitkin Suomen maata!
Inkeri bulli jälleen Oulusta kertoilee kuulumisiaan!

Ny o menny emännällä maailmankirjat sekasin...
Voi ristus sentään...
MEILLE TULI UUS KOIRA!
...... mää en oo enää ainut talonmurre.......  Cry

Mein uus kaveri on Roope "Roo" tö rottweiler, se o 11kk vanha ja joutu vaihtaa kotia ku ei niil aikasemmil ollu kuulemma aikaa sille tarpeeksi.
Se on ihan kiva kaveri, kauhiana sillä tuntuu olevan virtaa ja emännän kaikki sukat syö, eihä ny emännän sukkia saa mennä syömää... ihme kaveri?!?
No, ny sitte ollaa opeteltu yhessä oloa, ihan niinku siin jotai opeteltavaa muka olis. Ihmiset on hassuja ku ne kuvittelee että pitää opetella rutiinit ja kaikki systeemit uudestaa, MITKÄ RUTIINIT? kysympähän vaa. Ei meil ikää mitää rutiineja oo ollu, eikä tule! Sankaribulli syö kun sankaribullin on nälkä! Sankaribulli pissii kun sankaribullin on hätä! (ja sankaribulli ilmoittaa kun on hätä!) Ja sankaribulli pääsee ulos kun sankaribulli viedään ulos! Ja ennenkaikkea SANKARIBULLI NUKKUU KUN NUKUTTAA, vaikka koko päivän jos sankaribulli niikseen haluaa!!!!  Grin

Mutta kyllähä meinas ruveta sankaribullia keljuttaa ku tottununna olin siihen että ruokaa ompi kupissa ja sitä saapi siitä hiljolleen syyä poisa, jumaliste tuo pentu meni ja söi sankaribullin eväät. Piti olla nälissään. Ei ollu reilua.  angry1
Mutta ohase hyvä että tuo emäntä kuitenni osaa olla skarppina, ei se päästä tuota penskaa mun kupille änkään ku syön, en mä oikee uskalla sille ärähtääkkää ku oha se mua kolme kertaa isompi kaveri... vähän ehkä jännittää  blush

Huomaaha sen taas että emäntä päässy kontaktiin pentukoiran kanssa.  pang
Kauhiana on kaikkea lelua, luuta ja muuta jännää. Vähän väliä touhutaan. Tänää ku tultii lenkiltä (Saatii olla irti ku kuulemma harjoteltii luoksetuloa, woohoo!! Roopella meni kuulemma hyvin......  Grin) ja saatii murua rinnan alle oli vuorossa aivojumppaa. Mää sain luun missä oli maksamakkaraa ja Roope sai harjotella pallon noutoa. IHAN EPÄREILUA! Ei tollee voi tehä. Mikä hem.. aivojumppa joku luu miss o sisällä maksamakkaraa mukamas o?Huh? kysympähän vaan. Mut pakko oli antautua ja syyä se mitä saa....... mut e kyllä tullu Roopen pallon noudosta mitää, oliha sitä iha hauska seurata vierestä ja nauttia helposta maksamakkarasta. Sankaribullihan kyllä osaa noutaa jos sankaribulli vaan jaksaa noutaa..... Se mitä sankaribulli ei osaa ei tarvi osatakkaan  Wink

Vaikka moon vähä mustis tolle uuvelle kaverille, ni kyllä se on silti aika kiva toveri. Ja mikä parasta mein kotielämä ei nyt varsinaisesti oo muuttunu muutenku ettei emännällä oo enää niin paljoa mein kaksinkeskistä aikaa, mut ollaa vaalittu perinteitä ja iltasin pökkötellää kaikki soffalla. Pääsee mamman kainaloon..
Emäntä kauhiana meitä kehuu lenkilläkki ku näytän penskalle koiranmallia, sankaribullista tuli roolimallibulli  inlove

Mut oha se ollu kyllä toisaalta luksusta ku emäntäkki ottanu vapaata että saa olla mein kanssa kotosalla. Roopellakki ku meinas olla semmosta hentoa eroahdistusta niin mamma meinas että se häätyy nyt kunnolla kytkee poisa ettei tuu isoja ongelmia. Aikasemmassa kojissa se oli syön melkee koirakokosen reijä seinään!!! Kyllähä se kokkeili emäntää ja yritii maistella tota mein porttia joka o kii ku ollaa kaksistaa kotosalla. Mä vaa katoin siin vieres että "Mitä nää oikee teet? Elä syö sitä porttia". Ärsyttää ehkä vähä ku meit eristetää tollee, mutta kyllä roolimallibulli ymmärtää emäntää ku Roopeki o kova viemää pöydiltä kaikkea ja tonkii jokapaikkaa ja hajottaa. Roolimallibullin ansiosta ei meil kodilla oo mittää ylimäärästä syöty! Sanottasko vaikka näi että ny on bulli osannu olla ihka oikea iso koira ku osannu panna pennun ruotuu. Saattas ilman meikäläistä tulla emännällä suru puseroon ku ei löyvy kaapista sukan sukkaa  Grin

Voi kuulkaas ku oli makosaa ku emännän kaveri oli naarannu hirven.
Saatiin pakkaseen lihhaa. JA OHA SE KYLLÄ HYVÄÄ!!
Roopella men maha iha kuralle mutta sankaribullin rautamaha kestää mitä vain!!!!! Voipi syyä vaikka pikkukiviä jos joku vaa tarjoo!

Mut.... eipä mulla muuta.
HYVÄÄ SYKSYÄ JA TALVEN ODOTUSTA JOKAISELLE KODIN REKULLE, MURRELLE JA TURRIKALLE!
Inkeri Oulusta kiittää ja kuittaa ja lähtee jatkaa lusikka unia kanssa emännän ja Roopen  thumbsup

Tos ois pari kuvaa...
Roope alias romulus le vuf de rottweiler  Wink

Vähä käytii kaiffarin kaa testaa mamman sänkyä  inlove

Sitte me käytii koirapuistossa ku tuli ensilumi maaha....  jeij

PS.
Muistakkee jokkaine pyssyy lämpimänä, talvi o tulosa ja se tietää VILLAPAITOJA!!  kyrpa
tallennettu

zeeta
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Marraskuu 03, 2014, 00:36:13 »

Hahhah! Ihanaa luettavaa!  Smiley Pidä Inkeri Roope ruodussa ja emäntä kanssa...  wirn
tallennettu
Inkeri
Medium piffi
**
Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2014, 23:08:09 »

Moikka moooi kaikille kodin murreille turrikoille ja rekuille!
Inka bulli täällä taas kirjoittelee kuulumisiaan..

Voe ryökäle jotta se talavi myrkyn lykkäs. Lunta tuli tupaan enemmän ku laki sallii, ihan usiamman kymmenen senttiä! Samalla sitte iski pöpö paholainen pienen bullin silmään. Oli astetta pahempi silmätulehdus tuossa joulunpyhinä ja pihi emäntä ku ei ryökälettä vieny lääkäriin, toisaalta ymmärtäähän sankari bulli sen että mansikoitaha siittä olis pitäny maksaa että olis taase tullu silmät kuntoon. Kokkeiltiin sitte tommosta kotikonstein terveeksi lääkekuuria, emäntä syötti mulle valkosipulia niin että lemppas koko asunto niinku sunnuntaiaamulle, jos ymmärrätte mitä tarkoitan, ja silmää huuhdeltiin laimealla vesi-suola liuoksella. Alussa näytti ettei tuu kesää siittäkää hoidosta ja yks aamu mun koko silimä oli ihan ummessa! Mutta kyllä se pöpö sitte antautu!! Saimmää vähä kipulääkkeitäki ettei ihan tulis suru puseroon tällä bullillakaan. Nooo ku käytiin Roopen kontrolliajalla näyttämässä mun silmää lääkärisedälle totes se että ompi pikku bulli terve ku pukki! Emäntä teki sen taas!!

Roopella tosiaan lähti pallit ja nyt me voijaa elellä lepsua elämää eikä emännällä tarvihe huolehtia munkaan juoksuista. Cheesy
Kyllähän tähän perheeseen yks eunukki mahtunee!
Alussa meinas olla piikkase jännät paikat ku Roope riehu sen ufolautasensa kanssa pitkin asuntoa eikä oikee mikkää tavara tuntunu pysyvän paikallaan. Seku koitti mun kaa alkaa leikkimään ni jumaliste mä olin kokonaan siellä sen kuvussa!!! Se haisi tosi pahalle.
Parrii otteesee Roopella ei kyllä oikee ruoka maistununna ja toisaalta kyllä mää ymmärrän että vähä oli haikee ja kipee olo sillä. No eipä mittää sehä jätti evästä syömättä ja jos jottai ni semmosen oon hoksannu tässä elämässä ettei ikkää voi olla liikaa evästä. Tulipa sitte jeesattua toveria ja syötyä senki ruuat ja emäntääkö se riso sitte suuresti. Sankaribulli pääs ottaa sen mielestä muka hituse liikaa massaa ku syöhä Roope nyt kolome kertaa enemmän ku minä!

Ensimmäiset pari päivää mä olin hoijossa yhellä emännän kaverilla, meil oli siellä ihan sairaan kivaa. Sankaribulli oli päässy itte kaupunnin ytimeen ihan kaupunnilomalle!! Ollilla on usiampi kämppäkaveri, ne asuu niinku jossai kommuunissa, kaikki halus mun kaa touhuta ja ulkona juostiin ku aropirut vuoronperään!! Ihan mua varten oli laitettu semmonen pikkune sohva ikkunan eteen että saan kerrostalon viidennestä kerroksesta katella ku ohi lipuu ihmisiä ja jos jonnin moista kulkijaa!

Nooo nyt on sattunu vaikka ja mitä ihmeellistä muutenki, kyllä tää koti kaupunni on vaa niin ihmeellinen paikka!
Käytii mettälenkillä tai ollaa käyty aika monestikki ja sitte nähtii hevosia! Hitsi ne oli isoja, vuoren korkusia, mua meinas vähä jännättää mutta Roope oli heti saparosuorana niitten perää menosa. Emäntä rääky ku olis henkeä viety että se tulis takas ja ei meinannu sitte millää tulla. Sankaribulli sitte kävi toverin hakemassa takas! Eihä nyt emäntää saa jättää yksin mettään, ei vaikka sota tulis!

Joulu.....
Ohase kyllä koiran parasta antia.
Saatiin emännän tädin luona kinkkua ja laatikoita ja pottuja ja karjalanpaistia niin että napa sinkui.
Emännän veliki toi meille kinkusta jämät..
Emäntä osti meille isot luut molemmille, ettei tulis tappelu, ne on jo syöty.
Minkäs teet kun rohmulle antaa ruokaa, rohmu syö sen heti. Ei tässä jouda mitää luita piilottamaan ku Roope ne ettii ja syö sitte poisa, pitäny pienen bullin olla vikkelänä.

Emäntä tuossa suunnitteli että lähetää hiihtämään joku päivä, saas nähdä mikä päivä se uskaltaa meijän kanssa hiihtämään sankaribulli saa näyttää Roopelle närhen munat ja annetaan yhessä emännälle haipakkaa, oikeen elämänsä kyydit!!

Tässäpä olis muutama kuva Smiley

Aaton aattona pittää vettää vähä lepiä.
Emäntä oli hankkinu meille fatboyn että oltas siin. No ehä me mittää lattialla olla tai ees säkkituolilla, ny on emännälle säkkituoli ja oikeille koirille sohva!

Käytii riehuu mettässä

tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio

Siirry: